شبكة منتديات شعلان ونجوم عرب

اهلا وسهلا بك عزيزي الزائر في منتداك شبكة منتديات شعلان ونجوم عرب
ان كنت عضو معنا فتفضل بالضغط على كلمة دخول وشارك معنا
وان كنت زائر فيسعدنا ان تنضم الينا في منتدانا المتواضع
اذا اردت الانضمام عليك الضغط على كلمة التسجيل والموافقه على الشروط واكمال البيانات المطلوبه ثم تفعيل عضويتك من ايميلك او انتظار تفعيل الادارة لك
اما ان لم تكن تريد الانضمام وتريد قراءة موضوع معين فتفضل باختيار القسم الذي تريد ونتمنى ان ننال اعجابكم
شكراااااااااااااا
فريق الادارة والاشراف
المدير
ahmed ex
يسر ادارة المنتدى ان تعلن عن طلب مجموعه جديدi من المشرفين والاداريين بالمنتدى يسعدنا ان تنضم الينا

انضم إلى المنتدى ، فالأمر سريع وسهل

اهلا وسهلا بك عزيزي الزائر في منتداك شبكة منتديات شعلان ونجوم عرب
ان كنت عضو معنا فتفضل بالضغط على كلمة دخول وشارك معنا
وان كنت زائر فيسعدنا ان تنضم الينا في منتدانا المتواضع
اذا اردت الانضمام عليك الضغط على كلمة التسجيل والموافقه على الشروط واكمال البيانات المطلوبه ثم تفعيل عضويتك من ايميلك او انتظار تفعيل الادارة لك
اما ان لم تكن تريد الانضمام وتريد قراءة موضوع معين فتفضل باختيار القسم الذي تريد ونتمنى ان ننال اعجابكم
شكراااااااااااااا
فريق الادارة والاشراف
المدير
ahmed ex
يسر ادارة المنتدى ان تعلن عن طلب مجموعه جديدi من المشرفين والاداريين بالمنتدى يسعدنا ان تنضم الينا

هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

2 مشترك

كل تجاربى للعنايه بالبشره والجسم منى انا

tota
    tota
    عضو ذهبي
    عضو ذهبي

كل تجاربى للعنايه بالبشره والجسم منى انا  Empty كل تجاربى للعنايه بالبشره والجسم منى انا

مُساهمة من طرف tota السبت أبريل 30, 2011 12:05 pm

كل تجاربى للعنايه بالبشره والجسم منى انا  Ferfu5xb4vr8shkwywb8

حبايبى الحلويين والله العظيم كل كلمه بكتبها عن تجربتى انا
    وبجد قررت افيدكم زى ما استفدت انا منكم ومش طالبه غير الدعاء
    اولا انا زى زيكم كنت بعانى من مشاكل معينه زى حب الشباب الهالات السودا الشعر تفتيح الاماكن الحساسه
    وهبتدى معاكم باول مشكله  كل تجاربى للعنايه بالبشره والجسم منى انا  Zyxr_0358 كل تجاربى للعنايه بالبشره والجسم منى انا  Zyxr_0358
    حب الشباب
    انا بشرتى دهنيه يعنى بحالات شويه تبقى حلوه وشويه فيها حبوب
    بالنسبه للحبوب انا استعملت صابونه اسمها tri tect بجد تحفه من اول يوم
    وبدهن بليل على الحبوب كريم اسمه فيوسيدين الصابونه ب 10ج والكريم برضه
    بس والله تحفه من اول يوم استعملتهم والله ما فى اى حبوب نشفت تمام بس طبعا فى اثر بنى كالعاده وده بقى استعملتله كبسولات زيت جنين القمح
    بفضى كبسوله على وشى كل يوم قبل النوم وبدهن وشى كله والنتيجه ما شاء الله
    اثار الحبوب فتحت نعمومه رهيييييييييييييييييييبه الهالات السودا اختفت وبتشد البشره وانا عامله موضوع عن فوايد زيت جنين القمح اقروه وعلى فكره انا بدهن الزيت على ايدى كمان
    دى كانت اول مشكله
    طب وتانى مشكله

تفتيح الاماكن الحساسه والخطوط الحمرا والبيضا بالجسم
    الخلطه دى والله من تجربتى بعد ما استخدمتها توحيد لون البشره فى الجسم الخطوط الحمرا اختفت والبيضا ابتدت تختفى بس الحمرا راحت علطول
    الخلطه هيه
    نص علبة فازلين وعليها معلقة زيت خروع ومعلقة زيت لوز ومعلقة جلسرين وتخلطيهم وتدهنى منهم كل يوم تحت والمؤخره والركبه
    انا مش هكمل المووضوع غير لما اشوف الردود  كل تجاربى للعنايه بالبشره والجسم منى انا  Smile21نكمل الموضوع بقى انا هكمله فى نفس المكان عشان الناس متوهش كل تجاربى للعنايه بالبشره والجسم منى انا  Smile05
    المهم بالنسبه للاماكن الحساسه اهم حاجه وانتى بتاخدى شاور متدعكيش اوى  كل تجاربى للعنايه بالبشره والجسم منى انا  Smile21 بشويش خالص خالص عشان مترهلش النتيجه بتاعت الخلطه للاماكن الحساسه بتبان النتيجه من تلات ايام لاسبوع
    نخش على تالت حاجه وهيه تفتيح البشره
    انا جبت صابونه حلوه اوى اسمها داى لايت بستعملها مره واحده او مرتين فى اليوم لانى بتاثر من الشمس اوى  كل تجاربى للعنايه بالبشره والجسم منى انا  Smile19
    طيب بالنسبه للمشكله الى بتعانى منها بنات كتير وهيه صغر حجم الصدر
    هاتى زيت حلبه وخدى معلقه واحده عالريق وكلى بعدها بساعه بجد تحفه عن تجربتى برضه يا جماعه كل حاجه بكتبها
    ووصفة التقشير والصنفره الى بعملها لرجلى وايدى واى حته فى جسمى ما عدا الحساسه هى
    زيت زيتون وملح وليمون وتفركى خمس دقايق وبعدها بتغسلى جسمك بميه بس وتدهنى كريم ايفا بالجلسرين كل تجاربى للعنايه بالبشره والجسم منى انا  Smile04
    بالنسبه بقى للشعر الى فى الجسم انا بعمل تجربه كده وهقولهالك اخر الشهر

بس ردوا الاول
    حبايبى الحلوييييييييييييييييييييييييين
    تجربه كمان عملتها ومكتبتهاش غير لما جابت نتيجه مرضيه الحمد لله
    وهيه خاصه بالرموووش
    بصوا بقى انا رموشى تقريبا كانت اختفت بسبب الاى لاينر لانه بلاستيك وده طبعا بيبهدا الرموش
    المهم انا قريت وصفه حلوه قلت اجربها
    جبت نوى اربع تمرات وسخنتهم لغاية ما اسودوا واتحمصوا وبعدها طحنتهم وحطتهم على نص علبة زيت خروع اصلى وبحطها على رموشى مرتين فى اليوم الحمد للهرموشى طولت وابتدت تنبت تانى والنتيجه بانت فى اسبوع المهم هيه بتتعمل شهر كامل بس الحمد لله بانت عندى بسرعه
    انا يا بنات بعمل كمان حاجه حلوه اوى كل يوم لازم اشرب عصير برتقال فريش بيتى يعنى بجد بتحسى بفرق طبعا لان الاهتمام بالغذا مهم جدا زى الاهتمام الخارجى
    بالنسبه للابط انا بستعمل صابونة الكبريت يوميا تحت الابط بغسله بيها وهوه كمان فتح اوى الحمد لله
    انتظروووونى فى الجديد ان شاء الله بعمل كام تجربه كده حلوه ان شاء الله  كل تجاربى للعنايه بالبشره والجسم منى انا  Smile22
     كل تجاربى للعنايه بالبشره والجسم منى انا  0000124 كل تجاربى للعنايه بالبشره والجسم منى انا  0000124 كل تجاربى للعنايه بالبشره والجسم منى انا  0000124
    وده الجزء الرابع
    طبعا كلنا بنحتاج كل فتره نشد البشره شويه انا عملت ماسك
    حلو اوى ولازم اقولهولكم طبعا كل تجاربى للعنايه بالبشره والجسم منى انا  0000454
    قطعة موز وعليها معلقة لبن وتخلطيهم وتحطيها على وشك عشر دقايق ماعدا العنين واغسلى وشك وادعيلى والماسك ده كفايه مره كل اسبوع او اسبوعين ولو فوق التلاتين مره كل اسبوع
    الوصفه التانيه بقى للرجلين بجد بتنعمهم وتخليهم ايه
    انقعيها فى ميه دافيه وحطى شوية شامبو وشوية ملح واعصرى ليمونه وسيبيه نص ساعه او تلت حسب المزاج
    وبعدها نشفى رجلك واعملى خلطة السنفره الى كاتباها فوق وحطى رجلك فى كيس والبسى فوقيه شراب وسبيه ساعه كده واغسلى رجلك وحطى كريم والبسى شراب
    هتعجبك موووووووووووت ان شاء الله
    لازالة الشعر نهائيا انا بعمل تجربه دلوقتى بس مش عايزه اقولها غير لما اشوف النتيجه  كل تجاربى للعنايه بالبشره والجسم منى انا  Smile11
    وبالنسبه للشعرى انا هعملكم ملف كامل ان شاء الله واستنونى هنزلكم الكريمات والشامبوهات والزيوت الى بستعملها كلها وخلاطتها يا رب تكون اضافه حلوه كل تجاربى للعنايه بالبشره والجسم منى انا  0000454
    معلش الموضوع طويل بس مش عايزه اسيب حاجه مكتبهاش
    بالنسبه للكريمات الى بستعملها
    للجسم والايدين والرجلين كريم جليسوليدالاحمر وعصره عليها نص ليمونه  كل تجاربى للعنايه بالبشره والجسم منى انا  Smile11ومقلباه كويس وبحط منه كل يوم نعومه رهييييييبه وبييفتح جدا
    للوجه انا بستعمل كريمات كتير بس حالا بحط الكبسولات وكريم ايفا بالجلسرين بس
    ودى منتجات اوريفليم الى انا بستعملها
    1
    بودرة تلك جيوردانى
     كل تجاربى للعنايه بالبشره والجسم منى انا  D416d256471bf3bd10c170ebc26f1d8f كل تجاربى للعنايه بالبشره والجسم منى انا  D416d256471bf3bd10c170ebc26f1d8f

رول اون جيوردانى
     كل تجاربى للعنايه بالبشره والجسم منى انا  483d93b3386a1b026606b373828f7b3a كل تجاربى للعنايه بالبشره والجسم منى انا  483d93b3386a1b026606b373828f7b3a

كل تجاربى للعنايه بالبشره والجسم منى انا  F63d93b45aed26452626667fbeca7677 كل تجاربى للعنايه بالبشره والجسم منى انا  F63d93b45aed26452626667fbeca7677

كل تجاربى للعنايه بالبشره والجسم منى انا  Fe681688d05d25aba5e19f70f785de08
     كل تجاربى للعنايه بالبشره والجسم منى انا  Fe681688d05d25aba5e19f70f785de08

[size=16]

[size=29] كل تجاربى للعنايه بالبشره والجسم منى انا  20631_1[/size] كل تجاربى للعنايه بالبشره والجسم منى انا  189874_186160761422512_100000857696826_394578_2629528_n
    انا بستعمل البينك حلو اوى مره كل اسبوعين كده

[size=21][size=25][size=21][size=21][size=21][size=25][size=25]لوشن تفتيح البشرة الدهنيه بستعمله ايام الجامعه فالصيف[/size][/size][/size][/size][/size][/size][/size]
    [size=21][size=25][size=21][size=21][size=21][size=25]
     كل تجاربى للعنايه بالبشره والجسم منى انا  13644
    [/size][/size][/size][/size][/size][/size]

تندر كير بالكراميل 14

كل تجاربى للعنايه بالبشره والجسم منى انا  11259372288 كل تجاربى للعنايه بالبشره والجسم منى انا  11259372288

حلو اوى يا بنات للشفايف رهييييييييب مهما كان التشققات
    مجموعه القدم الفضى 80 كريم + ماسك + جورب مرطب

كل تجاربى للعنايه بالبشره والجسم منى انا  71259370395 كل تجاربى للعنايه بالبشره والجسم منى انا  71259370395

انا جايبه الكريم بس
    مجموعه tea tree
    محلول منقى 39
    جيل منقى ومنظف 29
    زيت منقى 39

كل تجاربى للعنايه بالبشره والجسم منى انا  31259373727 كل تجاربى للعنايه بالبشره والجسم منى انا  31259373727

انا جايبه الجيل تحفه بجد اكتر حاجه بنصحكم بيها لانه بجد تحفه مووووووووووووووت خليت ناس كتير يجيبوه
    طبعا لسه فى منتجات كتير انا مجرباها بس مش لاقيه صورها عالنت(الصور مش من عندى للامانه)
    بس هكتبلكم اساميها ان شاء الله
    فى الحلقه الجايه
    لانى تعبت  كل تجاربى للعنايه بالبشره والجسم منى انا  Smile21 بس تعبكم راحه كل تجاربى للعنايه بالبشره والجسم منى انا  Smile04
    بصوا يا بنات مش كله طبعا هيقدر يجيب منتجات اوريفليم بس لو عايزنى اكتبلكم اهم حاجات مقدرش استغنى عنها هوه التندر وغسول الشاى بجد للامانه

[/size]
    nana
    nana
    عضو جديد
    عضو جديد

كل تجاربى للعنايه بالبشره والجسم منى انا  Empty رد: كل تجاربى للعنايه بالبشره والجسم منى انا

مُساهمة من طرف nana السبت مايو 07, 2011 5:45 am

كل تجاربى للعنايه بالبشره والجسم منى انا  4111112379
     كل تجاربى للعنايه بالبشره والجسم منى انا  1215253210
     كل تجاربى للعنايه بالبشره والجسم منى انا  3137150671
     كل تجاربى للعنايه بالبشره والجسم منى انا  4482

الوقت/التاريخ الآن هو الأحد مايو 19, 2024 10:39 pm